Hallar

Sommarläger1

Tyresö bordtennisklubbs huvudhall heter Skrubbahallen och ligger med strandläge nere vid sjön Drevviken.
Centralt i Tyresö använder klubben även Bollmorahallens A och B-hall.

Under andra hälften av 2012 rustades Skrubbahallen upp med bland annat nytt ljus och en uppdatering av mediahörnan.
Hallen utgör basen för klubbens pingisverksamhet och kansliarbete.

2013 hoppas vi kunna bjuda våra egna och andra klubbars spelare på många tävlingar i Skrubbahallen och även ett sommarläger, vilket passar extra bra här p.g.a. närheten till vattnet och stora gräsytor för fotboll och andra uteaktiviteter.

Här är höst och därefter sommarbilder på Skrubbahallen med omgivningar, därefter 2 bilder från Bollmorahallen:

DSC01426 (1280x960)DSC01428 (1280x960)DSC01430

Hallen sett uppifrån läktaren, där det även finns ett litet kök, plats för att fika och mediahörnan.

Mycketfolk(Pingis)sommarläger3

Bild från sommarlägret 2012, då pingis varvades med andra sporter och bad.

Sommarläger4

TBTK använder även Bollmorahallens A och B-hall.
B-hallen används huvudsakligen till pingisskolegrupper. A-hallen till klubbens större tävlingar.

Ingången till Bollmoras B-hall ligger vid stora parkeringen bakom Tyresö Centrum, mellan djuraffärer och restaurang Pong. Koden får ni av er tränare.

Bollmora 2

B-hallen används även som extra hall vid större tävlingar, då A-hallen är huvudhall.